onsdag 2. april 2014

Personlig tolkning av årets trender!


Det er vel ingen overraskelse at jeg er stor fan av disse
utfordringene som nib-jentene arrangerer,
og denne gangen
sammen
med
i
Trondheim.

Da får jeg liksom litt piff igjen, 
når jeg får en oppgave som jeg kan tolke som jeg vil;)
Man føler jo etter 2,5 års tid i blogglandia at en har vist hver eneste krik og krok
i dette huset!

I interiørbloggeverden er det helt umulig å ikke få med seg trendene.
Men i hvor stor grad en påvirkes av den er jo en helt annen
sak.
Jeg må nok innrømme at jeg synes at flere
blogger blir mer og mer like, og bærer
preg av å følge trendene slavisk.
For meg blir det litt kjedelig dessverre,
men det finnes fortsatt mange
blogger som oser av personlighet,
og som til en viss grad
følger
"trenden".
Hva er nå du, er du trendy?
Eller henger du litt bakpå som meg?

Jeg synes det er mye lekkert der ute på markedet,
men jeg kjenner veldig
for å beholde
min personlige stil til tross for alt som frister.
Jeg er stor fan av en miks mellom
nytt/gammelt , originalitet/trend.
Og som regel så tar det litt tid før trendene
får etablert seg hos meg.
Er fortsatt ikke kobber, marmor, svart/hvitt frelst,
men en skal jo aldri si aldri.
For nå lang tid etter alle andre synes jeg også nude-fargen er fin.
Og planter ha fått mer plass i hjemmet,
og ikke minst årets farge inntrer mer og mer.
Den var jeg for så vidt glad i før den ble trendy også da.
De tingene som jeg vet aldri får plass i hjemmet vårt,
er hodeskaller, stjerneputer/tepper, dyremotiv på tekstiler
og peace-pute.
Men hallo, så deilig det er at vi er forskjellig.
Det er jo nettopp det som gjør det spennende, inspirerende og gøy.
Jeg digger å følge blogger som er ulik min egen stil,
men det MÅ være litt unikt og personlig
for at det skal inspirere og appellere til meg!

Hurra for mangfold & glede sier jeg bare.
Her kan du inspireres av andres
tolkninger
av trendene
for
2014!
Bli med du også da vel, og jeg tenker alltid at det viktigste
er å delta!

Ønsker deg fine dager!








6 kommentarer:

  1. Er så enig med deg! Syntes mange blogger er helt like, og jeg liker det ikke.. Hihi 😜 selv er jeg ikke noe trend følger. Jeg innreder med det JEG liker, liker andre det så er det flott, ellers kan de la vær 😄 syntes ditt bidrag var flott! Elsker fargebruken og retro møbler 😍 Masse lykke til!

    Klem fra fargehverdag Gina

    SvarSlett
  2. Du bor så fint, og jeg liker at jeg kan se deg i alle detaljene, det er nettopp derfor jeg klikker meg inn igjen og igjen :)

    SvarSlett
  3. Jeg har lagt merke til at rom123 de siste gangen har hatt med reportasjer fra flere hjem som minner om deres i stilen- så jeg tror den stilen er på fremmarsj- men litt teakmøbler, litt funkis, sterke fargeklatter rundt omkring- litt designikoner- osv- altså en mer bærekraftig trend i mine øyne. Jeg ser jo at tom Dixon er pop- og jeg husker godt første gangen jeg så en sånn kantete telysestaketing-men nå ser jeg den overalt- og dermed har lysten til å kjøpe den helt forsvunnet. Ellers så liker jeg veldig godt trenden med grønne planter- for da blir utvalget i butikkene mye bedre. Marmor synes jeg er veldig fint- men det er dårlig med det her- men hvis jeg f.eks skulle pusset opp et bad- så skulle jeg hatt marmor ett eller annet sted. Ser også at endel bloggere som hadde mer sånn shabby chic- eller hvit landstil- går for den sort/hvite grafisk/industri trenden- så det tror jeg betyr at det er den som er den mest populære- det ser man jo også på instagram.
    Det er spennende med trender og hvordan vi blir påvirket av dem- enten vi vil eller ei;)

    SvarSlett
  4. Så fint gulv dere har! Kan jeg få spørre hva det er behandlet med?

    SvarSlett
  5. Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg har byttet ut svært lite ting de siste årene. Jeg drasser med meg tingene mine fra den ene leiligheten til den andre. Ikea bildene, sengeteppet strikket av mormor, bildene som mamma har malt, litt Bolia møbler, litt IKEA, litt pynt fra steder jeg har reist til og masse egne bilder på veggen. Hay pute kjøpte jeg fordi jeg har alltid vært glad i turkise og blå-grønne farger og elsker at det er en av årets farger. Jeg blir litt lei meg når alle har det samme: Hay puter, Tom Dixon telyseholdere, Kähler vil jeg absolutt ikke ha for det er noe som ALLE har og jeg har derfor gått lei av tingene deres. Vi blir nok uheldigvis påvirket av at alle magasinene, bloggene og andre aviser osv. fremviser de samme tingene hele tiden. Dette synes jeg ikke at ditt hjem bærer preg av i det hele tatt og takk for at du viser noe annerledes. Selv innrømmer jeg at innimellom så blir nok jeg også påvirket av ting jeg har sett, men jeg prøver å ikke ha alt det samme som andre og prøver å kjøpe ting jeg ikke blir lei av i det lange løp. Jeg er imidlertid aller mest glad i de tingene som er personlige og håndlagde - for det er det bare jeg som har og de har alle en spesiell betydning pga. de jeg har fått disse av. Ha en fortsatt fin helg :)

    SvarSlett
  6. Now, kids, don't go getting any ideas on how rolex submariner replica to get school cancelled. It's now believed that the laughter of 1962 to 1964 is due to mass psychogenic louis vuitton outlet illness, or mass hysteria, brought on by stress [source: Hempelmann]. But do these events louis vuitton outlet reveal the potential danger of contagious laughter? Why is laughter infectious in the first place?

    SvarSlett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)