torsdag 13. november 2014

" D a n s e f r e d a g ". . .


. . . nærmer seg og det er uten tvil ukas store høydepunkt,
for mammaen i hvert fall;)

Mange synes sikkert vi er litt rare,
men jeg elsker disse 
befriende, lekene & nydelige stundene!

Vet ikke helt når det begynte, men vi har alltid vært en leken, musikk- og danseglad
familie! 
Jeg husker begge barna som "gyngende og dansende" babyer ,
så fort det kom musikk i hus!

Og jeg mener å huske at det "eskalerte" da vi flyttet fra en liten,
liten leilighet til dette mye større 
huset!

Den store plassen gjorde umiddelbart noe med danselysten :)

Jeg husker så godt da vi var nyinnflyttet og vi hadde besøk av noen barn i nabolaget,
det var noen undrende, tildels sjokkerende blikk da 
mammaen i huset plutselig tok seg en dans sammen med
barna! 
Og på den tiden var ikke storebror så flau over mammaen sin:)
Nå synes han mora er en "smule " barnslig, teit og fjåsete!

Og det respekterer jeg så klart, med å bare være litt mer privat.
Altså, dans for bare oss i familien! 
For danse MÅ vi/jeg bare,
da det gir en så fin tilstedeværelse, frihet- og lykkefølelse
sammen med mine fine:)
Og innerst inne så tror jeg han liker det, i hvert fall bittelitt.
Jeg får følelsen av det når han plutselig setter på yndlingsmusikken
min!
Da "varmer " det godt i "mammahjertet " kan jeg røpe:)
Og da vet han nemlig at mammaen bare
MÅ danse ;)

Og en vakker dag så drømmer jeg om å kunne gjenoppta dansen, det vil si ikke bare den "tullete" danseren i meg,
men også kanskje utenfor hjemmet og komfortsonen;)


Men først så må helsa bli mer på hell!


Enn så lenge så fortsetter jeg å leve på drømmen, og på minnene fra barndommen da 
jeg danset på Operaen Ballettskole;)

Tipper det i hvert fall er en av mine nærmeste venner som trekker på smilebåndet nå!


Lenge leve minnene, drømmene og aller helst tilstedeværelsen da:)


I morgen er det jammen meg fredag igjen, og minstejenta har planleggingsdag i barnehagen,
så da er det bare å glede seg til en
forhåpentligvis
laaaaang
"d a n s e f r e d a g";)

Har du/dere en litt rar eller festlig "greie", som gjør dere litt ekstra glade kanskje?
Og her er et gledelig tilbakeblikk
på en tidligere "dansefredag", eller "gladfredag" som vi da kalte det;)

Ha en finfin kveld dere
&
vips så er det
fredag;)


H U R R A !












2 kommentarer:

  1. Åh, så herlig og vitaliserende! :-) Kjenner jeg blir helt glad bare av å lese innlegget ditt. Og for en god ide! Dansefredag fikk jeg skikkelig lyst å kopiere selv. Så får vi håpe helsa di gir deg mulighet til å danse masse fremover. Det være seg operaballett eller andre mer gær´ne valstakter. Riktig god helg til dere. Her står planlegging av kjøkkenoppussing på tapeten, og gjett om akkurat det frarøver mor nattesøvnen for tida. Puh, snakk om oppussingsmodus på alle plan. Gøy er det i alle fall. Klem fra Beate

    SvarSlett
  2. Hei på deg Beate, så koselig å høre fra deg:) Oiiii som dere holder på da, flinkiserv:) Må huske å nyte litt innimellom da:) Husker vi også hadde en altfor langvarig kjøkkenoppussingvfor noen år siden, samtidig som jeg begynte i ny jobb og hadde en baby ( 1,5 år) som ikke ville sove og holdt det gående, puh! Viktig å minne seg på når man blir altfor babysyk, forøvrig,hihi! Håper små og store koser seg og nyyt nå , for der går jo så fort;) Dansefredag anbefales på det varmeste;) Gleder meg til å følge fortsettelsen av familieliv og kjøkkenoppussing, og du har jo så teften ;) klem igjen:)

    SvarSlett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)