onsdag 25. mars 2015

P u t e e l s k . . .


... lagd av flinke Mari Melilot!
Enkelte ting treffer meg rett i hjertet,
og får hjertet
mitt til å slå
litt
ekstra.
Til interiørnerd å være så innbiller jeg meg i hvert fall at jeg
shopper lite, og ofte så nyter jeg bare synet av vakre ting og drømmer meg litt bort.
Og hvis jeg tenker altfor mye på en ting så slår jeg kanskje til!
Behovet for nye ting er for meg litt sesongbetont!
Hvordan er det med deg?

Vi har stort sett noe på ønskelisten, enten det er brukt eller nytt!
For tiden så drømmer vi om en brukt daybed, og en brukt kontorstol.
Også har vi begynt å tenke litt på veranda - og hageliv igjen!

Jeg tenker også en del på handelsstanden om dagen, 
da jeg stadig ser og leser at de små butikkene i sentrum legges ned
nettopp fordi de store kjøpesentrene og nettet overtar! 
Og hva skjer med sentrum da?

Jeg elsker byen nemlig,
og å kikke i små butikker,
Men jeg kjøper dessverre ikke så ofte.
(dessverre for butikken )
Så sant det ikke får hjertet 
mitt 
til å slå litt ekstra da.

Og det fikk nemlig puta  
fra  
hjertet mitt til å gjøre, og dessuten så tenker jeg at det er viktig å støtte opp om kunstnere , designere og håndverkere fremfor det kommersielle bestandig.
Men det skal jo harmonere med lommeboken også da;)


Selv kunne jeg nok ha vært enda flinkere til å droppe disse kjøpesentrene, men så er det jo veldig praktisk av og til også da!

Spes når man skal handle med og til barna!
Men det hjelper i det minste å være litt bevisst rundt det, og støtte de små butikkene av og til!

Eller hva tenker du, benytter du kjøpesentre og netthandel fremfor de små butikkene i byen?

Ønsker deg en finfin dag,
 her snør det litt igjen!



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)