onsdag 21. august 2013

Suppe & I K E A...


... katalogen var kosen i forrige uke da mammaen var alene noen dager.
Jeg og resten av familien har fått
dilla på
gulrot & ingefærsuppe.


Jeg følger sjelden en oppskrift slavisk,
men tar ofte det jeg har i kjøleskapet.
Og ettersom jeg har kuttet mel og melk
må en tenke litt annerledes.

Malla`s gulrot & ingefærsuppe:

  2-3 ss nøytral/olivenolje olje
 1 pose gulrøtter
 3 fedd hvitløk
 1 løk
  1 potet
 5- 8 cm finrevet ingefær
 1-2 ss med glutenfri buljong
  10-12 dl vann

 

Fremgangsmåte

Varm olje i en kasserolle på lav varme, ha i finkuttet løk og hvitløk. Stek løken myk.
Ha så i gulrøttene, poteten. La det surre et par minutter.
Ha så i buljong og 1- 1,2 liter vann ca.
Når grønnsakene har kokt en stund tar du ingefæren direkte i suppa.
Ha så i krydder som salt, koriander etc. La suppa koke til grønnsakene er møre.
La gjerne stavmikseren, eventuelt en kjøkkenmaskin du måtte ha for hånden, gjøre suppa til en jevn, deilig, gulrotfarga masse.


Server gjerne med hvitløk, salt & olje ristede solsikkefrø
og gresskarkjerner.
Eller sprøstekt bacon på toppen!
Og et godt brød!

Bon appetit!


Her er det hektiske tider, og det tipper jeg det er hos deg også?!
Ha en finfin torsdag!



Fra ikea: Putetrekk/bag med gule/hvite striper, servietter, og serviettholder.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)