tirsdag 11. september 2012

Barnerom...


God formiddag! 
 
Da begynner barnerommene å ta form, og ser tydelig av barna trives her.
Noe som varmer mammahjertet veldig selvsagt.
 
Har vært i den oppfatning at barn uavhengig av kjønn
kan leke med alt, samt at jeg var veldig tydelig på å ha
kjønnsnøytrale barnerom før jeg fikk barn, og med nummer en. KREMT!
 
Ikke lett å gjennomføre kan jeg røpe, spesielt etter jenta kom 5 år etter gutten;))
 
Det begynte så bra med Askils sitt kjønnsnøytrale rom der fargene gikk i grønt/turkis
og litt blandings av andre farger.
 
BILER var han store lidenskap fra han var bittelitten, og det var vel det første ordet han lærte seg.
Dette med null påvirkning av mammaen & pappaen som på det tidspunkt ikke en gang eide en bil.
 
Men så kom denne jenta 5 år etter da, og hun  fikk stort sett lyserosa gaver til
 
mammaens store skrekk.
 
Og alt det ROSA ble byttet kan jeg røpe.

Mørkerosa digger jeg forøvrig!
 
Men mammaens kjærlighet for hovedsak  lilla & rødt ble nok veldig fremtredende
for de fleste etter hvert!!!
 
Så sånn ble det:
 
JENTEROM: LILLA/RØDT
  GUTTEROM: GRØNT/TURKIS
 
Lillejenta som nå er 2 år ELSKER biler, men også dokker...
 
Er nok noe kjønnsforskjell enten vi vil det eller ei...
 
men denne kjøpeindustrien er HELT drøy spør du meg.
 
Her arver jenta det meste.
 
Og ikke har hun vært noe fan av kjoler og pynt i håret heller.
 
Hun begynner først nå å bli mer interessert.
 
Men å kle på seg selv har hun gjort siden hun 1,5 år!
 
MÅ nok innrømme at jeg synes det er utrolig mange flotte kjoler der ute.
Jeg DRØMMER om å lære meg å sy.
 
Kjolen under har hun brukt ett par ganger, og den er fra jeg var liten.
 
Jeg elsker gjenbruk & redesign, men redesign på noe er jeg nok ikke like fortrolig med enda.
 
Noe er selvsagt kult, men denne hylla f eks har jeg tenkt på om jeg skal male og tapetsere.
 
Men synes det er SÅ mye sjel i den at jeg er redd jeg kommer til å angre.
Samme med all teak- ting vi har.
Synes det er superlekkert når jeg ser det hos andre da men...
 
Skuvsengen derimot har vi malt og boret hull (DOTS) i for dekor og litt luft/ utsyn i en tett seng.
 
ELSKER den!
 
Bord og stoler på barnerommet tenker jeg mer og mer på å tapetsere.
 
Er det noen der ute med forslag til et passsende mønster/farge, og hvor jeg får kjøpt det??
 
 
En fin fin tirsdag til dere alle!
 


















 
 
 




 
 
 
 
 

Litt mange bilder da men, hehe! Klarer ikke helt å begrense meg når jeg først har begynt.
Her er det ene barnerommet, dere kan vel gjette om det er jente eller gutt som bor her tipper jeg?! Hoho!
Men det andre barnerommet er nok hakket mer kjønnsnøytralt!
Det vil ble vist en annen dag!!

Sånn går no dagan!! Er dessverre sykemeldt for tiden, så da synes jeg det er både gøy & konstruktivt  å blogge litt MYE!

EN FLOTT DAG TIL DERE! 

 
 
 

 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)