mandag 13. mai 2013

Konfirmasjon i retrostil...



... er absolutt noe etter min smak;)
Søndag var vi nemlig i konfirmasjon
i idylliske & landlige Drangedal
hos den eldste fetteren.

Bedehuset som selskapslokale var
var i original kul retrostil;)
L I K E R!

Fargene, lampene og stolene
 er helt i tråd med dagens
T R E N D;)

 De små er så søte sammen,
og leier ofte helt uoppfordret.
Bror i en litt moderne outfit,
mens vi overraskende nok
fikk på lillemor
retro bunaden (ca 70 år) og kåpa
etter min mamma (61 år).

S T A S!

Har bevisst ikke lagt ut bilde av den
kjekke konfirmanten,
ettersom jeg ikke fikk
spurt han i går.
 
Får litt Aki Kaurismäki følelse faktisk.
Han er av mine favoritt-regissører.
Har du sett noen av hans mange bra filmer?
 
Håper helgen din har vært fin!?


Finfin kveld til deg som titter innom!












6 kommentarer:

  1. Sukk...I Drangedal har eg tilbragt alle mine barndomssommere, og i den vesle, sjarmerende kyrkja blei Bestefar bisatt for 4 år sidan! Har mange herligere minner derifrå!!

    Fin dag til deg:)
    Silje

    SvarSlett
  2. Stilig med de gamle trestolene og lampene:-) Så gøy at den gamle bunaden og kåpen blir brukt!! Har sansen for det!

    SvarSlett
  3. Retro er bra! Men det jeg hang meg mest opp i denne gangen, er at du har sansen for Aki Kaurismäki. Det har jeg også, men jeg trodde knapt det fantes noen andre som kjente til hans eksistens..! ;)

    Forresten: gratulerer så mye med plass i NIBs bruktgalleri.: )

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, så gøy det er flere filminteresserte her da;) Hadde skikkelig dilla på filmene hans for noen år siden. Og nå fikk jeg akutt lyst til å se noen om igjen.
      Studerte film når jeg gikk på kulturstudiet, og jeg elsket det. Digger smale filmer. Har vurdert å melde meg inn i filmklubben her,men den tida. Må begynne å omprioritere litt. Har du noen du anbefaler, enten film eller regissør?

      Jeg er også veldig fan av Pedro Alomdovar og selveste Woody Allen.

      Enn du?

      Slett
    2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  4. Jeg liker så mange forskjellige sjangere, og dermed også mange ulike regissører. Har du kjennskap til Jim Jarmusch? Hans filmunivers kan på mange måter minne om Kaurismäkis. Jeg var med i filmklubb da jeg studerte, og der fikk jeg sett mange smale filmer. De gjør så mye mer inntrykk en Hollywoodblockusterne..!

    Jeg har også sansen for Almodovar. Tarantino og Lynch går også rett hjem, og jeg hari tillegg sett en del av Wong Kar Wai. Det er heldigvis mye god film å ta av..!

    Håper du har hatt en fin 17. mai-fering i dag. Nå skal vi synke ned i sofaen for å se film... :)

    Monja

    SvarSlett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)