torsdag 29. november 2012

Tid for julekalender....

....og her i familien er vi tro mot julekalendertradisjonen må du tro.
Denne hjemmelagde nissekalenderen har nemlig fulgt meg og min familie i
sikkert snart 34-35 år!!!(ups jeg er visst blitt "gammel", eller en moden kvinne er mer riktig, men rart likevel!!)
 
Det er nemlig vår kjære mormor som ikke lenger er blant oss som har sydd denne. Jeg har så gode minner
fra julekalenderen fra barndommen selv &
som jeg derfor har valgt å føre videre...
 Så denne blir neppe byttet ut, til tross for  at mannen har insistert flere ganger og  at det finnes så mange kreative & flotte
julekalendere det der ute, men NEI!!!
 
Rart med det!!!
 
Har du det sånn også kanksje!?
 
Vi har fra vi var små vært vant med å få noen gaver, også husker jeg det var veldig stas med lapper hvor det stod: i dag skal vi bake pepperkaker, lage marsipan og ha julveksted osv.
 
Så her er det både pakker og koselige aktivitets-lapper!!!
 
Var egentlig på utkikk etter gråpapir poser, da det er miljøvennlig og helt klart finest.
Men fant det dessverre ikke!!!
Vi bruker alltid gråpapir på julegavene, men å pakke inn nærmere 50 kalendergaver orket jeg bare ikke. Derfor ble det disse rød posene med litt motiv på.
Og bokstavstempel fra TGR,  med en stemplet forbokstav på hver av gavene.
 
Kjenner jeg er litt spent på mottakelsen i år, ettersom lillemor har blitt 2,5 år, og er en meget bestemt frøken om helst skal gjøre og ha det samme som bror på 7,5 år..hmmm!
 
Og det er ytterst få like gaver!!!
 
ja, ja gleder meg uansett!!!
 
Kos deg med forberedelser!
 
 
 
 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)