tirsdag 18. september 2012

Kjøkken filosofering...



Det foregår en del kjøkken-filosofering om dagen kan jeg røpe.
Det tar liksom litt tid før ting faller helt på plass, " bo seg litt inn "er vel det mest korrekte uttrykket.

Kjøkkenet ble nylig pusset opp, dvs i påsketider.
Men klarer ikke helt å " lande" på hva vi skal gjøre med de ulike tomme, hvite veggene.
Veggen med de to lysene på tenkte jeg først en hylle, eller en sånn fin, gammel
krydderhylle, men er redd det kan ta en del av lyset.
Kjøkkenet er nemlig det mørkeste rommet i hele huset, da det kun er et lite vindu, og  ikke gjennomgående lys.

Jeg var veeeldig gira på å sette enn et ekstra rundt vindu på kjøkkent,
men det var visst ikke helt realistisk, og man må søke osv.

I tillegg så ser jeg etter et bilde eller noe på den kortveggen mot ovnen, eventuelt om vi skal flytte
tallerkenhylla ved spisebordet ved siden av ovnen og heller finne et knæsj bilde der istedet???
90-tallspeisen ser det ut til at jeg bare må bli vant til, og
er litt fristet til å bytte innsatsen i peisen da jeg ikke er noe fan av buede dører.
Noen med tips, eller erfaring der ute?

Hmmm, valgets kval, og mye mulig et luksusproblem, men jeg liker nå å gruble litt over slike
interiør ting. Nå som jeg har TID til det.

Og forslag til hva vi kan ha på veggen ved ovnen for å beskytte veggen?




NÅ har jeg midlertidig eller ei lagd en søt liten krok med bilder
fra bryllupsdagen vår i fjor!!!

Trenger litt påminnelse av KJÆRLIGHET i hverdagen,
også blir jeg så GLAD når jeg ser dem.

Kanskje DU kreative sjel kan hjelpe oss litt??!
Tips mottas med STOR takk!

Fin fin kveld til dere!





















1 kommentar:

  1. ååå, så fint kjøkken dere har! Vi driver og sparer til kjøkken og bad-oppusing her hjemme. Drømmen er hvite skuffer under benken og den drømmen ble jo ikke mindre av å se disse bildene! Jeg kjønner at det er vanskelig å finne ut av de tomme veggene. Spørs kanskje hvordan dere bruker kjøkkenet? Kanskje det er kjekt å ha hylla der den er med lett tilgang til kopper og sånt?

    Takk for kommentar inne hos meg:) Angående lampa du spør om så er den kjøpt på loppis og er spraymalt grå. Den var mørkblå i sin tid.

    Maya

    SvarSlett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)