tirsdag 25. juni 2013

Køben!

 
I helgen var vi tre generasjoner på jentetur til elskverdige Køben;)
Mamma, søster, niese & jeg.
En superfin helg fult av kontraster, og mange fine opplevelser.
Det ble MYE shopping,
en tur til sjarmerende & levende Christiania.
En tur på fantastiske L O U S I A N A på utstilling
med selveste
Vi leide en leilighet veldig sentralt, en sidegate til Strøget.
Like ved H A Y faktisk.
Vet ikke hvor lurt det var å bo så sentralt, og i tillegg kjøre bil.
Det ble nemlig litt vel lettvint å shoppe
og frakte med seg.
Jepp, mye mer enn planlagt, kremt!
 
Noe av det skal jeg vise dere i en senere anledning.
Og en anbefaling av fine butikker kommer også.
Selv om det dessverre ble litt lite bilder.
 
Turen var som sagt fylt av kontraster i form av glede og flotte opplevelser, men som dere ser
så endte det ikke like bra & det ble dyrt.
En litt svimete og sliten søster
klarte dessverre å fylle
bensin på dieselmotor.
ANBEFALES IKKE!
 
Vi måtte taues av viking hjem til Oslo.
 
Og vi satt å humpet på lasteplanet helt inn til verksted i Oslo,
og vi kunne ikke annet enn å fjase og le krampeaktig;)
 
Sikkert en superbra historie om ett år eller to!
 
Ønsker deg som titter innom en finfin uke & ferie for de
som er så heldige å ha det!
 
 

STILLEBEN




Et av få steder det var lov til å ta bilde inne i herlige Christiania.
Falt helt for gummistøvel-pottene.
Skal prøves!!!
Fantastisk stemning, lukten av pot og herlig atmosfære.
Tipper det er ca 15 år siden sist!

Vår reddende engel en søndag kveld!

2 kommentarer:

  1. Helidge deg! det høres ut som du har hatt noen finfine dager!

    jeg lo godt av redningsbilopplevelsen deres (sorry!), da jeg har opplevd noe liknende selv, på vei hjem fra langhelg i Liverpool. Reisefølget mitt og jeg satt også og humpa oppå lasteplanet: vI var superslitne og flaue, men måtte bare le hysterisk. Da vi endelig kom fram til verkstedet, var det seeen kveld, og vi måtte vente en god stund på å bli plukket opp av noen som kunne få oss helt hjem. Ventetiden ble lang, og bevegelsene våre ble fanget opp av et overvåkningskamera. Til slutt kom politiet og lurte på hva slags ærend vi hadde der midt på natta... :/ Vi var ikke fullt så fnisete lenger, men når vi bare fikk fordøyd det hele, ble det en sabla god historie ut av det (det hører også med til historien at vi egentlig skulle til Edinburgh, men at flyet ble omdirigert i siste liten... Jeg skal imidlertid ikke dvele ved det nå...).

    Gleder meg til å høre mer om funnene dine og butikkanbefalinger. :)


    Klem fra Monja

    SvarSlett
  2. Åh, kjære gode vene, ElleVillaMalla! Dette kunne jeg simpelt hen ikke la være å kommentere på! Fylle DISESEL på bensinmotor, - ugh ugh! DEt hørtes da virkelig ut som den turen deres hadde blitt dyr nok allerede, knis! Gleder meg til å se flere bilder! Var du med på bloggbliss til Køben? Jeg var ikke med, men angret skikkelig i ettertid. Har en søster som bor midt på selveste Christianshavn, et stegnkast fra Strøket, men kjente meg ennå litt for fersk i bloggfaget til at jeg turte å slenge meg med. Det angrer jeg på nå! Virker til å være en så helskjønn bloggjeng vi har her i Norge. Ellers må jeg jo bare si at jeg har skjønt at vi har felles bekjente? Jan Egil (med bruktbutikken Brokante, nå i Oslo?). Han kommer hit egenhendig i morgen formiddag og monterer lamper på soverommet! Snakk om service! Salongverten og Salongspira har måttet emigrere huset, da NIB-duoen gjør sitt inntog på fredag. UGH, ugh! Snakk om krise makeover og fasadesparkling her hjemme innen den tid. Aaaalt vi ikke har rukket å gjøre eller stelle istand innen den tid. Vel, sånn er nå det. Jeg leter og leter hver måned etter reportasje fra din herlige bolig. Vet du noe mer om hvor og eventuelt hvor de har tenkt å få det på trykk? Du har jo en fantastisk bolig som mange vil knive om å få bilder fra, tenker nå jeg! Her har vi forøvrig startet 5 ukers sammmenhengende sommerferie nettopp. Fantastisk og nesten litt uvirkelig på en gang. Håper du har gode dager. Klemmer fra Beate

    SvarSlett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)