søndag 22. september 2013

Barneboka...

 
om Jakob og Joakim
har fulgt meg siden barnsben.
Og hva er vel mer gøyalt enn å la barna dine lese
de bøkene du selv
E L S K E T
som liten.
 
Og jeg tror, eller er vel kanskje litt subjektivt  da men, at de er høyst like
aktuelle i dag som da jeg var liten;)
 
Og det virker sånn på¨barna også.
 
 Barna må
være delaktige ved å
trykke her og der,
 finne ting, svare på spørsmål osv.
 
Veldig gøy!
 
Jeg har lenge tenkt på å blogge litt om bøker,
men tiden til å lese strekker ikke til,
så derfor går jeg heller løs
på noen barnebøker
som er kjent
og som jeg er glad i.
 
Kanskje det er noen der ute, som kjenner til
denne fra 70- tallet også?!
 
Kjenner jeg er litt "ut" på kunnskap om dagens barnebøker,
det vil si at de nyeste bøkene vi har
 er Ludde, Karsten & Petra, og selvfølgelig
lille muldvarpen og den lille larven aldri mett.
De to sist nevnte  er vel ikke akkurat
nye.
 
Har du noen barnebøker som du kan anbefale til en
3 og 8 åring kanskje?
 
Jeg er stor fan av å bruke biblioteket,
og Drammen bibliotek er
jo bare helt
knall!
 
 
Ha en finfin søndag!
 

Her må du ringe på...

Banke på vinduet, så kanskje Joakim kommer ut...

Her skal du blant annet gjette deg til hvor bursdagsbarnet skal sitte...

Her kan du finne alle med gaver i hånda, og hvem som skal i bursdag...

Her kan du blant annet finne ut hvem som har drukket opp brusen sin, hvem som har rød kjole på osv..

Hvem hører sammen....

Hjelp Jabob med å slukke lyset....

Og da ble det mørk, og barnet er  forhåpentligvis klar for å sove...

A R T I G!

9 kommentarer:

  1. Dere MÅ lese Rumpemelk fra Afrika av Erlend Loe. Jeg ler meg ihjel! Hilsen Marte fra barselgruppa :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, så koselig Marte, at du fortsatt "henger" med;)
      har du begynt å blogge selv? Håpe, håpe for dere ahr det jo så fint.
      Trives dere?

      Da skal vi helt klart låne/kjøpe den, digger Erlend Loes voksenbøker også, og ikke minst KURT er veldig pop for både små og store;)

      Håper det står bra til med dere, og planen om å møtes i Botanisk i sommer rakk vi visst ikke, vi får ha det til gode!

      Ha en flott søndag;)

      Klemklem

      Slett
    2. "Henger" med her inne skulle det jo stå, hihi!
      Går litt fort noen ganger;)

      Slett
  2. Jeg har ikke begynt å blogge nei, har tusen ting jeg vil fikse her før jeg i det hele tatt ville vurdert det!;) Men jeg koser meg masse med å hente inspirasjon på nettet fra flinke damer som deg!:-) Synd vi ikke fikk til treff ja, det hadde vært veldig hyggelig! Vi trives bedre og bedre! Det går seg til sakte men sikkert. Det hjelper veldig at jeg har fått jobb her og at Olai har fått plass i en super bhg

    SvarSlett
  3. Nå venter vi bare på å få Otelie inn der og. Foreløpig har vi to Bhg, det er litt stress. Men ordner seg vel det og:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser den, det tar mye tid, men man bestemmer jo selv hvor mye tid det skal ta;)
      Men det har i grunn blitt en redning for meg ettersom jeg tilbringer litt vel mye tid hjemme, dessverre.

      Hurra for fin bhg til Olai, og håper virkelig det ordner seg for lillesøstera også;)
      Og grattis med jobb i nærområdet;)

      Det tar tid, to år tok det før jeg følte virkelig at ting begynte å falle litt på plass, og nå begynner nettverket å komme. Rekker jo ikke Oslo-turer lenger.

      Jepp, vi må få til noe snart. Har akkurat operert igjen, og har trolig en operasjon i vente, mulig før jul. så først på nyåret tipper jeg vi er klare for et treff igjen.

      Det hadde vært veldig stas for store og små;).

      Kos dere i høsten, så snakkes vi;)

      Har du noen fine blogger å anbefale utenom de jeg allerede følger?

      Klemklem

      Slett
  4. jøss, med hvor lang tid ting tar så mente jeg selvfølglig ikke ang følging i bhg, men blogging.

    Noen dager blir alt man sier/skriver krøll,hihi!

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Jeg mente vel mer at det er tusen ting jeg ville fiksa i huset før jeg hadde ansett det som 'bloggverdig';) Den som bare var RIK! Ja vi får prøve å få til et treff på nyåret, det hadde vært veldig hyggelig! Masse god bedring, håper du koser deg i høsten:) Klem

    SvarSlett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)