mandag 23. september 2013

Take away fra...

... naboen, er ikke akkurat dagligdags,
men utrolig hyggelig og ikke minst digg å få
på en søndagskveld.
 
I går kveld så ringte det på døra, og utenfor stod den pakistanske
nabodama med
den deiligste rett, nam!
 
Snakk om å ha gode naboer, og å være heldig`a.
 
Jeg blir bare mer og mer glad og takknemlig over
hvor fine, gode & omtenksomme naboer vi har
fått oss her;)
 Tror ikke det er en selvfølglighet!?
 
Og jeg tenker stadig på hvor glad jeg er for
å bo i et boligstrøk med mangfold.
 
 
Husker godt jeg tenkte da vi flyttet hit for ca 2,5 år siden,
at jeg mest av alt var opptatt av
hvor mange barn
som bodde i nabolaget.
 
Og selvfølgelig er jeg glad det bor en del barn her også,
men hvor heldige er ikke barna og vi
som får oppleve
å vokse opp med mangfold
 der gamle, unge & mennesker fra forskjellige
kulturer
har det så fint sammen da.
 
Hvor herlig er det ikke når den pakistanske mannen i gata
elsker barn, leker gjemsel med barna,
og skravler og skryter av de.
Og til og med tilbyr seg å hente i barnehagen.
 
Jeg føler virkelig vi er priviligerte,
heldige og  jeg er supertakknemlig
over at barna
får disse fine
barndomsopplevelsene
som de kan
 ta med seg
videre i livet!
 
Det er tross alt slik samfunnet vårt har blitt,
og jeg ser på det både som
spennende og en berikelse i
 i våre
liv.
 
Og det er jo nettopp erfaringene våre
som
gjenspeiler holdningene
våre.
 
 
Jeg blir bare så glad langt inn i sjela;)
 
 
Hvordan er det ideelle
naboskapet for deg?
 
Og hva tenker du om mangfold?
 
Neste innlegg blir fra
bildevegg
fra trappegangen
som
endelig er ferdig,
Juhu!
 
Ha en herlig uke der ute;)
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)